Hogerspoken

6% stockkonservativa.
Sa ser valjarkaren ut i Sverige just nu.
6% bakatstravare.
3% + 3% av Kd och Sd.
Demokrater som ar svenska och demokrater som ar kristna.
Men dedmokrater som vill begransa andras rattigheter.
6% later lagom av begransare.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas du får en trevlig fredag! =)

2008-02-29 @ 07:05:39
URL: http://Jonaeson.blogg.se
Postat av: Hasse

Finns det något parti som inte vill begränsa andras rättigheter?

2008-02-29 @ 08:46:25
Postat av: Det märks att du är fördomsfull och okunnig

Att du likaställer KD och SD säger mer om dig och dina fördommar och ej om fakta.

2008-02-29 @ 12:02:14
Postat av: hans

hasse.. jo miljopartiet. det ar ingen ratighet att klubba salar..

dmadafoo: likstalligheten var i form av procenttal och synsatt pa de som inte ar som de sjalva.\sa jo jag likstaller.
och asikter far val folk ha? eller vill du avskaffa folks asikter som inte bygger pa av dig godkand fakta?

2008-02-29 @ 14:20:21
Postat av: Hasse

Vilka rättigheter vill KD och SD begränsa?

2008-02-29 @ 17:56:22
Postat av: hans

asylratt.
aktenskap.

2008-02-29 @ 18:44:00
Postat av: Hasse

Å andra sidan innebär en begränsning av asylrätten knappast en begränsning av svenskars rättigheter. Det gör däremot ett upprätthållande av en hög invandring i form av minskade ekonomiska rättigheter (högre skatt eller lägre bidrag), begränsad rätt att slippa utsättas för brott, för att inte tala om rätten till yttrandefrihet (t ex Vilks).

Alla partier vill begränsa andras rättigheter. Frågan är därför vilka rättigheter som är viktigast.

2008-02-29 @ 19:43:35
Postat av: hans

Sd och du tycks ju vara overens om vilka rattigheter som ar viktigast for er..

2008-02-29 @ 19:57:46
Postat av: Hasse

Normen i en demokrati bör i och för sig vara att de röstandes rättigheter ses som viktigare än utlänningars. Ett alternativ vore att utöka rösträtten till andra länders medborgare.

Föredrar du det?

2008-02-29 @ 20:39:59
Postat av:

nej. normen i en demokrati ar att alla ses som likvardiga och att diskriminering inte finns.
men en sverigedemokrat kallar sig ju ocksa demokrat sa det ryms mycket inom begreppet "demokrati"
aven en rasist kan vakna upp pa morgon och tro sig vara demokrat.

2008-03-01 @ 05:06:24
Postat av: Hasse

Nej. Det är inte en mänsklig eller demokratisk rättighet att som utlänning få bosätta sig i Sverige. Demokrati betyder folkstyre och inte västfientlig socialism.

Det här kommer uppenbarligen som en överraskning för dig, men en demokrati kan bedriva i stort sett vilken politik som helst så länge den utgår ifrån folkmajoriteten. Det innebär att även länder som bedriver en restriktivare invandringspolitik än Sverige kan vara demokratier. Till dessa "rasistiska" (som du vill kalla det) länder hör bland annat samtliga övriga EU-länder och historiska invandringsländer som USA, Kanada och Australien.

2008-03-01 @ 14:39:02
Postat av: hans

i en demokrati ingar ocksa att folja de internationella avtal man har undertecknat.

o du... SD ar inte i majoitet i sverige.
dream on.

2008-03-01 @ 14:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Trackback-URL för detta inlägg: