Hur kan nagot som ar extremt langt till hoger.....

....kunna havda att det finns en plats i mitten for dom?
Sverigedemokraterna kan.
Vilsna.
Den som standigt vandrar i dimman behover ingen kompass och tror sig darfor sta i mitten nar de i verkligheten springer runt i periferin.
Sjalvklart kommer SD inte att vinna pa att allt fokus hamnar pa de tva blocken.
De kommer att ha kvar stid fran de missnojda som tror att allt handlar om invandring.
Men inte kommer man att se dom som ett alternativ.
Josses.
Men sjalvklart, vad ska Akesson saga?
Att han ar sur for att de kommer att mindre utrymme nar blocken tar alltmer plats?
Det kan han ju knappast saga, det vore ju att kasta in handduken.


Kommentarer
Postat av: Tobias

Sverigedemokraterna är ju ett mittenparti. Därför kan de göra det, helt enkelt. Sverigedemokraterna har många fler frågor än invandringen, bland annat äldrepolitiken, EU-politiken, kriminalpolitiken, försvarspolitiken och så vidare. Dessutom har Sverigedemokraterna en stor chans att bli vågmästare i riksdagen 2010.

2008-12-10 @ 07:56:26
Postat av: Hans

sure, och moderaterna ar egentligen kommunister.

2008-12-10 @ 07:58:08
Postat av: Erik

Bara för att Sd kallas "högerextrema" i media står de ju inte till höger realpolitiskt. Sluta mata på med den där lögnen. Sd propagerar ju för en klassisk stark socialistisk nationalstat. Majoriteten av Sd´s väljare är för fanken LO-medlemmar. Är LO en högerorganisation?

2008-12-10 @ 08:43:12
Postat av: Tobias

Inte kommunister men väl socialliberaler och kulturmarxister. Att Sverigedemokraterna är ett mittenparti är inte endast en åsikt som delas av partiet själv utan även experter som Heléne Lööw med flera.

2008-12-10 @ 09:53:36
Postat av: Hans

LO ar ett fackforbund.
Dess medlemmar har alla de mojliga sorters politiska asikter fast forbundet star nara sossarna.
SD har sa pass fa valjare sa att deras rostande LO medlemmar inte pa nat satt ar en majoritet av LO.. ju..

jaha.. ar M kulturmarxister?
du har lite svart med dina stampeletiketter?
och nar skulle Helene Loow sagt att SD ar ett mittenparti?

2008-12-10 @ 10:41:05
Postat av: Jocke

Jag har i alla år röstat på Moderaterna, men nästa val får SD min röst. Jag tror aldrig att SD kommer att vinna något val, men det ger M och övriga partier en indikation på att vi börjar tröttna på invällningen så att dom kanske vågar sätta ner sin fot i den frågan.

2008-12-10 @ 12:07:42
Postat av: Hans

men Jocke.. sorry att gora dig besviken men SD sager att de ar emot den forda integrationspolitiken... inte 'invallningen'...

och forovrigt noterar jag att du skriver"vi" nar du menar "du".
ar du kungen?

2008-12-10 @ 12:18:05
Postat av: Tobias

Hans! Du förstår säkert att jag tycker att du är dryg och att du gör dig till, men eftersom du är så vänlig så att du till skillnad från de flesta andra vänsterbloggare släpper igenom mina kommentarer ska jag besvara dina två senaste kommentarer. Jag kommer dock inte att skriva någon mer kommentar till detta blogginlägg eftersom jag inte finner dina svar särskilt konstruktiva.

För det första förstår jag inte riktigt hur LO kom in i bilden. Du bara bytte ämne där, känns det som. Men det som du skriver om sd-väljare och LO stämmer inte. Enligt Sifos senaste mätning i november har sd större stöd bland LO-medlemmar än VPK, faktiskt.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=122&a=458512

"Sverigedemokraterna når åter över fyra procentspärren. Partiet är starkt bland manliga LO-medlemmar (10,2 procent) och större (6,7 procent) än vänsterpartiet (4,2 procent) inom LO-kollektivet!"

Återigen förstår jag inte riktigt vad detta har med saken att göra, men eftersom jag är demokrat, tror på yttrandefrihet och tar debatten besvarar jag detta.

Vad beträffar ideologin kulturmarxism, det vill säga kulturell marxism, är det en synonym för politiskt korrekhet, ett begrepp som du säkert har hört talas om förut. Om inte rekommenderar jag denna korta amerikanska dokumentär om ämnet:

http://video.google.com/videoplay?docid=8630135369495797236

Och ja, Moderata samlingspartiet har, tyvärr, utvecklas till ett politiskt korrekt parti på flera områden. Heléne Lööw har uppgivit att Sverigedemokraterna är ett mittenparti i flera olika intervjuer, bland annat denna:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=649837

Sedan är Sverigedemokraterna emot både den förda INTEGRATIONSpolitiken - som man vill förvandla till en ASSIMILATIONSpolitik som det var före 1975 och Olof Palems tid - men framför allt den förda INVANDRINGSpolitiken, som Jocke korrekt noterade. Och när ett litet land som Sverige i utkanten av världen har västvärldens största invandring per capita och Europas största invandring i antal kan man nog kalla det en "invällning", ja.

Slutligen tror jag inte att Jocke använde pluralis majestatis utan att han åsyftade den majoritet av det svenska folket som håller med Sverigedemokraterna i invandringsfrågan, något som flera opinionsundersökningar visar.

2008-12-10 @ 12:42:38
Postat av: Hans

jaha.. sa du tycker att mina svar inte ar konstruktiva och det ar JAG som ar dryg?:-)

ska du bara debattera med dom som haller med dig?

om helene loow o SD som 'mittenparti'
sa har star det i artikeln:

"
- Sverigedemokraterna är ju varken höger eller vänster, utan en blandform, vilket många politiker tycker är besvärligt eftersom det inte passar in i vårt sätt att tänka, fastslår Heléne Lööw.

- Jag skulle snarare kalla dem extremnationalister."

alltsa ... att vara vare sig hoger eller vanster innebar inte att man ar i mitten.
man kan faktiskt ocksa irra runt och hamna lite har o var beroende pa hur ens populistiska fasnoer beter sig for dagen.
HL kallar SD for 'extremnatiuinalister' vad i all varlden ar det for mittenfara?

vara extrem i mitten?
hur far du ditt resonemang att stamma ens for dig sjalv?

om LO.. du ar inte den enda som kommenterar.. jag svarade "Erik" som skrev om LO.
var lite uppmarksam!!!
allt handlar inte om dig.

sen ar du ganska rolig:

Slutligen tror jag inte att Jocke använde pluralis majestatis utan att han åsyftade den majoritet av det svenska folket som håller med Sverigedemokraterna i invandringsfrågan, något som flera opinionsundersökningar visar.

3,2 % ja..... det ar en himla fin majoritet..:-)))

2008-12-10 @ 13:05:51
Postat av: Syd

Sd har en väldigt konservativ syn på kvinnan, familjen och äktenskapet. Knappast ett mittenparti där.

2008-12-10 @ 13:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Trackback-URL för detta inlägg: